the followers like flowers.

Saturday, February 19, 2011

bersyukur sebab 'TAK CANTIK'

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Kerana saya tidak cantik..

saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.

Kerana saya tidak cantik..

saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.

Kerana saya tidak cantik..

saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.

Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.

Kerana saya tidak cantik..

saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita, dan kerana saya tak cantik, akhirnya saya menemui insan yang mencintai saya seadanya.

Paling penting, kerana saya tak cantik..

saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. Cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa.


butterflsays: nasib baik saya x cntik!!!



14 comments:

  1. alhamdulillah..itulah yg dicari!!

    ReplyDelete
  2. ape yg dicari tuh cik furball???

    ReplyDelete
  3. OE suka yang ni...
    memang selalunya yang cantik tu sebenarnya banyak masalah yang timbul...
    dan dari yang cantik itu jugalah banyak yang rasa iri hati...
    jadi kita perlu bersyukur dengan apa yang kita ada.. jangan hanya memandang pada orang...
    apa2 pun, dari Allah juga yang kita impikan, bukannya dari manusia...

    ReplyDelete
  4. btul tu...
    thanks OE.
    wah bnyk bce entry, bnyk bce comment!!!

    ReplyDelete
  5. kamu cantik jea.sekali tangok macam rina salleh yg menang gadis melayu jea.

    ReplyDelete
  6. cik ahmad endo: ape yg cntik nye tuh???
    alhamdulilah, tu sume pemberian tuhan.

    ReplyDelete
  7. cik nik rosmawati: hehe. hah ramai da ckp mcm tuh. yg psti sgt2 lain yea. hehehe

    ReplyDelete
  8. Best lah post kali nie.. keep it goin.. ;-)

    ReplyDelete
  9. ci ca_hair: urm, sy amik drpd facebokk.
    niat hati sekadar nk share je...

    ReplyDelete
  10. biar x cantik diluar, tp cantik akhlak n budi pekerti...;)

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah kita bsykur apa ada kan dear .
    thanks share entri ni zira

    ReplyDelete
  12. cik sofea dean: alhamdulillah... welcome dear!!!

    ReplyDelete